• عجیب ترین نیمکت های شهری در دنیا کدام است؟

یکی از مهم ترین بخش های زیبا سازی، نیمکت های شهری است. هر چقدر که این نیمکت ها با خلاقیت و تنوع بیشتری ساخته شوند در جذابت یک شهر تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.ما در این پست می خواهیم به بررسی کامل از چند مدل عجیب نیمکت های شهری در کل دنیا بپردازیم. با ما در ادامه این پست همراه باشید.

  • نیمکت شهری طولانی در انگلستان

خلاقیت در ساخت این نیمکت بسیار خاص و قابل توجه بوده است. این نیمکت طولانی که از 9000 لت رنگی ساخته شده است و هر کدام از آنها به ابعاد 325 متر است. به طور میانگی حدود 300 نفر می توانند مدت ها بر روی آن بنشینند و از منظره رو به روی خود که ساحل دریاچه لیتلهمپتون است لذت ببرند. این نیمکت شهری یا چوبی مانند یک پیاده روی ساحلی است. که ساخت آن یکی از مهیج ترین و زیبا ترین نیمکت های شهری محسوب می شود.

  • نیمکت شهری کتابی در ترکیه

این نیمکت های کتابی شکل در شهر استانبول واقع در کشور ترکیه جا سازی شده اند. شکل این کتابها شبیه  به کتاب های خطی است و شما می توانید  در پارک ها، ایستگاه های اتوبوس، ساحل دریا و مکان های مختلف دیگربر روی آنها مدت ها بنشینید.

نکته جالبی که این نیمکت ها دارند این است که به عنوان یک آثار هنری جالب باز شده در جاهای مختلف هستند. تقریبا 18 نیمکت شهری در سطح شهر جاسازی شده است. صفحاتی که بر روی آنها طراحی شده است در آثار ادبی و ملی ترکیه و در جالب ترین صفحات آن ها است. این کار هم توانسته مردم کشورش را به خواندن آثار ادبی دعوت کند و هم مردم را تشویق به خواندن و مطالعه نماید. برخی از کتاب هایی که شبیه به نیمکت شهری طراحی شده اند از شعر ها و آثار هنری معاصر ترکیه گرفته شده اند. می توان گفت یکی از عجیب ترین نوع نیمکت شهری محسوب می شوند.

 نیمکت شهری کتابی در ترکیه

 

  • نیمکت شهری چوبی نامه تشکر در شهر بریستول کشور انگلستان

در این شهر مسئولین بیمارستان بریستول واقع در کشور انگلستان برای آرامش شهروندان خود چند نیمکت در نزدیکی بیمارستان طراحی کرده که مربوط به نامه های واقعی بیماران است و آنها از پرستاران خود قدر دانی کرده اند. جالب است بدانید که این نوشته ها بر روی چوبی خاص با چوب بلوط حکاکی شده اند و با تمام نرمی که دارند شما می توانید به راحتی با چشم بسته آن را لمس کنید. نکته مهیج دیگر درباره این نیمکت ها این است که شما می توانید تمبری که بر روی آن نامه ها طراحی شده است را لمس کنید . چرا که این تمبر با فولادی ضد زنگ جاسازی شده است. این نیمکت ها بر روی حس بیماران سابق خود بسیار تاثیر مثبت داشته اند.

نیمکت شهری چوبی نامه تشکر در شهر بریستول کشور انگلستان

 

  • نیمکت چوبی شهری عظیم الجثه در نانت شهر فرانسه :

نیمکت های عظیم الجسه که در پارک گیاه شناسی کلود پونتیدر قسمت های مختلف پارک نصب شده است یکی از عجیب ترین پارک ها در اروپا است. چرا که گونه هایخارق العاده ای از گیاهان در کل دنیا، در این پارک کاشته شده اند. این پارک در زمان لویی چهاردهم افتتاح شده است و توانسته گونه های عجیبی از گیاهان را در خود جای دهد. این نیمکت چوبیغول پیکر نیز به عجایب این پارک افزوده  شده است. این نیمکت شهری مانند یک پل است و بیش از دو متر ارتفاع دارد. یکی از دلایل طراحی این نیمکت شهری این است که شما خود را در قالب یک انسان کوچک می بینید چیزی شبیه به مردم لیلیپود.

نیمکت چوبی شهری عظیم الجثه در نانت شهر فرانسه

 

  • نیمکت های بادبانی واقع در کانادا

برای مردمVerchèresکانادا سوار شدن در قایق های بادبانی یک هیجان بزرگ تلقی می شود. این موضوع برای افرادی که تمایل به سوار شدن بر روی قایق های واقعی را ندارند کمک شایانی دارد . این نیمکت ها مانند بادبان قایق طراحی شده اند. و جالب است بدانید که با نشستن بر روی این صندلی ها صدای امواج و نسیمی را بر روی صورتشان حس می کنند. این نیمکت ها از جنس فلزی و چوبی طراحی شده اند و خاطرات قایق سواری را برای مردم تداعی می کنند. جاسازی این بادبان ها در نزدیکی ساحل دریا است . که آرامش را به مردم هدیه می کند. تعداد حدودی آنها به 10 تا می رسد.

نیمکت بادبانی در کانادا

  • نیمکت شهری منجنیق در آلمان

کورنلیا کنرادس، یک هنرمند آلمانی است که با عنوان  به چالش کشیدن جاذبه های شهری معروف شده است. او توانست تکنیک های خود را بر روی این نیمکت منجنیق به نام Schleudersitz ، که به معنی “صندلی پرتاب” است پیاده سازی کند .

 این نیمکت در سال ۲۰۱۰ در یکی از تپه  های واقع در پارک Eining، Neustada.d. قرار داده شد. این نیمکت چوبی در عین ساده بودن ، با یک تیرکمان چوبی بزرگ ساخته شده و  از یک تنه درخت که در زمین کاشته شده برای تلقین حس منجنیق استفاده شده است.

این درخت به شکل جالبی قوس دارد که شبیه به زمانی است که شخص نشسته آماده پرتاب است. لاستیک قرمزی که  فاصله بین نیمکت و تیرکمان را پوشانیده است باعث تقویت اثر حرکت می شود. اینیکی از عجیب ترین نیمکت شهری های دنیا است که تلاش دارد شما را به آسمان پرتاب کند. اگر علاقه به پرتاب شدن در آسمان آبی را دارید می توانید بر روی آن بنشینید.

نیمکت شهری در آلمان

  • نیمکت شهری گلبول قرمز در آلمان

در فضای سبز دانشگاه علوم پزشکی واقع در کشور آلمان نیمکت های شهری که شبیه به  گلبول های قرمزی  است طراحی شده اند. این نیمکت ها برای نشستن همزمان  چندین نفر از بتن ساخته شده است. با نشستن روی این نیمکت ها قطعا می توانید خود را در قالب یک ماده غذایی ببینید ومواد غذایی که توسط گلبول های قرمز در حال انتقال به بدن شما هستند. این نیمکت های شهری را نمی توان از لحاظ شکل ظاهر عجیب ترین نیمکت شهری دانست اما مفهومی که در طراحی آن وجود دارد جزء عجیب ترین نوع نیمکت های شهری دنیا محسوب می شود.

نیمکت شهری

سخن آخر...

اگر در مقاله فوق دقت کنید در مکان های مختلف یک شهر چند نمونه نیمکت خاص و خارالعاده طراحی شده اند. که همه انسان ها را به چیزی تشویق می کند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید