• ایده های جذاب برای تولید المان شهری | المان شهری متحرک

قطعا وقتی برای اولین بار وارد یک شهر می شوید برای شما جذابیت های خاصی را دارد چرا که حتما با دقت و لذت بیشتری به اطراف نگاه می کنید.می توان گفت زیبایی های یک شهر چه در شب و چه در روز بستگی به سازه ها ، نماها، نورپردازی، چراغ ها ، پایه های چراغ و مواردی از این قبیل دارد.یکی از بخش های مهم یک شهر المان های شهری است که به زیبا سازی و جذابیت آن کمک فراوان دارد.ما دراین پست می خواهم به بررسی 10 ایده جالب برای ساخت المان های شهری در دنیا بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تولید کننده المان شهری متحرک

  • المان شهری چیست؟

به مجسمه ها، تصاویر هندسی، اشکال تجسمی و مواردی از این قبیل که گاهی ذهن انسان را برای معنای آنها به چالش می کشاند المان شهری گفته می شود. گاهی برخی از این المان ها که در سطح شهر به خصوص در میادین معروف جاسازی می شوند به مناسبت های مختلف بنا شده که این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبا سازی یک شهر داشته باشد . می توان گفت که المان های شهری بخشی از هویت های شهری محسوب می شوند.

در ادامه این مطلب می خواهیم به 10 مورد از المان های شهری معروف دنیا بپردازیم.

  المان شهری

  • المان شهری مجسمه طبیعت:

این نوع از المان شهری در بیشتر شهر ها دیده می شود. خالق این المان شهری یک هنرمند ایتالیایی با نام Lorenzo Quinn است.

نام دیگر این مجسمه نیروی طبیعت است به طوری که قدرت بی رحم طبیعت را به اشخاص نشان می دهد. نام های دیگر این المان شهری مادر زمین یا نیروی طبیعت هم می باشد.

شکل ظاهری این المان بسیار دیدنی است. چرا که از یک کره زمین با یک خانمی که به شدت در حال کشیدن هم به سمت یک دیگر هستند نشان می دهد. طول هر کدام از قسمت های این مجسمه دو متر می باشد.در ابتدا احتمال اینکه مادر زمین خشن به نظر برسد با این حال بعد از مدتی بازدید کننده می تواند از آن لذت ببرد و با آن ارتباط بر قرار کند.

  • المان شهری اسلحه گره خورده:

رویترزوارد سازنده این المان شهری که به شکل یک اسلحه لوله گره خورده ساخته است به یک شهرت جهانی رسیده است. این مجسمه در بیرون از ساختمان سازمان ملل در نیویورک جاسازی شده است. هدف از ساخت این مجسمه مبارزه با خشنوت است و جالت است که بدانید این مجسمه به طرفداری از مبارزه با خشونت و جنگ در شهرهای کیپ‌تاون، استکهلم، پکن و لوزانهم ساخته شده است . این مجسمه به عنوان مجسمه صلح و امید هم شناخته شده است.

 

  • المان شهری اسب های وحشی:

 این المان شهری که در ایالت تگزاس واقع در آمریکا ساخته شده است. یکی از زیباترین المان های شهری است که در آن اسب های وحشی به شکلی کاملا طبیعی در حال رد شدن از یک برکه هستند. از آنجایی که حیات وحش در کشور آمریکا بسیار مورد توجه قرار می گیرد. و اسب های وحشی در آنجا بسیار زیاد هستند این حیوان بسیار قابل احترام است. در تگزاس اکثر مردم به دامپروری و گاوچرانی مشغول هستند. همچنین برخی از مردم آنجا اسب های وحشی را خریداری کرده و تربیت میکنند تا در دست مشتریان خود برسد. این المان اگر چه بسیار ساده است اما سمبل بسیار مناسب برای کشورش است .

  • المان شهری ماهی سالمون :

این طرح هم در کشور آمریکا ساخته شده است. طراحی این المان شهری بسیار زیبا، خلاقانه و هنری است.شکل این المان شهری شبیه یک ماهی سالمون است که از دو طرف یک دیوار به داخل و خارج شده است. این طرح اگر چه دارای مفهوم خاصی نمی باشد با این حال جذابیت خاص خود را به همراه دارد. برای دیدن این طرح می توان گفت روزانه بازدید کننده های بسیار زیادی دارد.

 

  • المان شهری بدن های نیمه کاره:

 این بدن های که واقعا نیمه کاره هستند. مردانی را به تصویر کشانده اند که در حال رفتن به مسافرت هستند. جای این المان های شهری در اروپا و فرانسه است. چرا که مردم را تشویق به مسافرت و کنجکاوی می کند. این مجسمه هم مانند دیگر المان های شهری در کشورهای مختلف ساخته شده است و درباره مسافرت رفتن برداشت های قشنگی را به ما آموزش می دهد. این مجسمه ها در سال 2013 ساخته شده اند. و برای همین بسیاری از مردم در باره این مجسمه ها برداشت های متفاوت دارند.

  • المان شهری راندن گاو ها :

همان طور که از نامش پیداست قطعا می دانید که کشور آمریکا به کشور گاوچران هم معروف است. این طرح دقیقا شبیه اسب های وحشی است. گاو ها در حال عبور از یک برکه هستند و درحال فرار . تعداد این گاو ها از تعداد اسب ها های وحشی بیشتر است.

  • المان شهری مجسمه های آزادی:

این مجسمه در شهر نیویورک، واقع در کشور آمریکا با یک نمادی سیاسی جاسازی شده است. یکی از مشهور ترین مجسمه های دنیا شناخته شده است. تندیس آزادی نیویورک، نماد بین‌المللی ایالات متحده محسوب می‌شود. از مجبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر بوده به طوری که  نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. جالب است بدانید که یونسکو، تعریفی از این مجسمه ارائه کرده است:

"مجسمه آزادی، شاهکار روح انسان و نمادی برای عمق بخشیدن به مولفه‌های آزادی، صلح، حقوق بشر، لغو برده‌داری و گسترش دموکراسی است."

این مجسمه آزادی را می‌توان یک نماد آزادی در ایالات متحده و نشانه دوستی این کشور پس از استقلال آمریکا با دولت فرانسه دانست. پس از خروج آمریکا از استعمار بریتانیا به این کشور تعلق گرفت. این مجسمه یکی از پر بازدید ترین مجسمه های بزرگ جهان به حساب می آید.

  • المان شهری مرد رفتگر :

 این نماد در شهر یزد کار شده است مردی که در تصویر می بینید سوار بر دوچرخه که بر روی صورتش ماسکی آویزان است . اگر دقت کنید چهره مرد خسته است این مجسمه به افراد این پیام را می رساند که نظافت شهر خود به خاطر این گونه افراد رعایت کنید. گاهی رفتگران مورد توجه قرار نمیگیرند.

 

  • المان شهری اینستالشنی ازنوع باغ عمودی رنگارنگ:

 این باغ عمودی در کشورکانادا طراحی شده است. یکی از زیباترین مکان هایی که برای افراد در نظر گرفته شده است تا بتواند برای مدتی آرامش خود را تامین کنند. جالب است بدانید که این مکان خیلی هزینه زیادی نداشته است فقط در محوطه ای از تعداد زیادی نوار های رنگارنگ برای ساخت این محل استفاده شده است. درزمانی که باد و نسیم خنکی در این محل شروع می شود این نوارها حس خیلی خوبی را به افراد منتقل می کنند.

  • عینک تاب سواری :

 طراحی این عینک بر خلاف تمام تاب هایی که تا به الان سوار شده اید بسیار خلاقانه است. عینکی که در داخل تصویرمشاهده میکنید از قسمت شیشه عینک تاب هایی آویزان شده است که کودک یا حتی بزرگسال می تواند با آن سرگرم شود در قسمت دسته های آن که به شکل سرسره در آمده است برای همه در سنین مختلف بسیار لذت بخش است.

 

سخن آخر ...

اگر در طول روز به قسمت های مختلف شهر خود بروید قطعا نمونه هایی از این المان های شهری را مشاهده می کنید. در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که برای تولید المان های شهری اقدام می کنند فقط کافی است که با توجه به رزومه های کاری آنها از کمک شان استفاده کنید. شرکت مهانور نیز در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید